Szkolne mikrohistorie
ZAGADNIENIA DO SPRAWDZIANU - HISTORIA - KLASA 2 Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
24.03.2011.

Czytaj całość

Witam moi drodzy uczniowie. Zgodnie z umową kolejne zagadnienia, tym razem z historii. Proszę solidnie przygotować się do lekcji powtórzeniowej i sprawdzianu. Aby zobaczyć zagadnienia musicie przeczytać całość. Pozdrawiam

Czytaj całość
 
ZAGADNIENIA DO SPRAWDZIANU - WOSsss Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
14.03.2011.

Witam drodzy uczniowie. Oto zagadnienia do najbliższego sprawdzianu. Proszę je opracować pisemnie w zeszycie przedmiotowym. Zagadnienia wraz z blokiem powtórzeniowym, a także pytaniami zawartymi z rodziałach podręcznika stanowią zpodstawę testu. Jeżeli interesujesz się całości przeczytaj wszystko...

Czytaj całość
 
Kolejny sprawdzian z historii Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
16.12.2010.

Czytaj całośćJuż czas na kolejny sprawdzian z historii. W zestawie zagadnień pominąłem daty oraz szczegółowy wykaz postaci. Uznałem, że opracowując pisemnie zagadnienia odniesiecie się zarówno do ludzi jak i do wydarzeń. Jeżeli chcesz poznać zagadnienia czytaj wszystko.

 

 

Czytaj całość
 
HISTORIA KRÓLOWĄ NAUK JEST I BASTA! Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
03.12.2010.
Czas na kolejny sprawdzian kompetencji z historii. Jeżeli chcecie poznać zagadnienia czytajcie całość. Pozdrawiam.
Czytaj całość
 
Zagadnienia do lekcji powtórzeniowej i sprawdzianu – historia klasa II gimnazjum Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
26.10.2010.

Czytaj całość

Drodzy uczniowie. Z niewielkim opóźnieniem publikuję zagadnienia do sprawdzianu. Chciaż pewnie i tak jesteście świetnie przygotowani.

Czytaj całość
 
A to ci historia! Znowu kartkówka Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
28.09.2010.

Czytaj całość

 

 

 

 

 

Zagadnienia do kartkówki dotyczą rozbicia dzielnicowwego i jego skutków.

Czytaj całość
 
Wiedza o społeczeństwie - zagadnienia do kartkówki Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
27.09.2010.
Ostatnie zajęcia poświęciliśmy kwestiom poszukiwania własnej tożsamości. Próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, jak pogodzić interesy wynikające z pełnienia róznych ról społecznych? Szukaliśmy potwierdzenia słów, iz człowiek jest istotą społeczną i tylko w ramach społeczeństwa może się w pełni realizować.
Kartkówka odbędzie się na najbliższych lekcjach klas 2 gimnazjum. Oto zagadnienia:
 
Czytaj całość
 
Początek nowej historii Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
10.09.2010.
Czytaj całośćWitam po przerwie wakacyjnej. zachęcam do odwiedzania stron serwisu szkolnego oraz witrynki historycznej Szkolne Mikrohistorie. Przypominam, ze w przyszłym tygodniu odbędzie się kartkówka z historii. Zatem, uwaga klasy drugie! Jeżeli chcecie poznać zagadnienia... czytajcie całość!

Czytaj całość
 
Sprawdzian na "otwarcie" w klasach II G z WOS Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
24.02.2010.

Czytaj całość

Drugoklasiści na start. Zgodnie z zapowiedzią w pierwszym tygodniu marca (zgodnie z planem lekcji) odbędzie się sprawdzian odowłujący się do kompetencji nabytych w klasie pierwszej gimnazjum. Poniżej zamieszczam zakres tematyczny i opis kompetencji ucznia.

Czytaj całość
 
Jak pracować w grupie podczas lekcji Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
23.02.2010.

Czytaj całość

 

Praca w grupie wspiera proces uczenia się i przygotowuje młodego człowieka do życia w społeczeństwie. Społeczeństwie zróżnicowanym wewnętrznie, w obrębie którego każdy realizuje zadania zgodne z rolą jaką przyjdzie mu odgrywać. Takie kompetemcje jak: branie odpowiedzialności za własne działania i współodpowiedzialności za funckjonowanie grupy, umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i gotowość do wsparcia potrzebujących - są nie do przecenienia.
W związku z tym, że dochodzi czasami do kontrowersji podczas pracy zespołowej. W niektórych grupach klasowych odczuwa się wyraźny brak życzliwości, a nawet oznaki wrogości przeradzającej się w zacietrzewienie, pozwalam sobie opublikować zasady oceniania pracy ucznia w grupie.

 

 

Czytaj całość
 
ZAGADNIENIA DO SPRAWDZIANU Z HISTORII (KLASA I GIMNAZJUM) Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
14.12.2009.

Czytaj całośćPrzedstawiam zagadnienia do sprawdzianu z historii dla klas pierwszych gimnazjum. Przypominam, że sprawdzian jeszcze przez Bożym Narodzeniem. Uczcie się bez pośpiechu. Wierzę w to, że już zaczęliście przygotowania do konfrontacji z historią starożytnych Greków.

 

Jeżeli chcesz skorzystać z podpowiedzi, to... czytaj całość.

 

Zagadnienia odnajdziesz także na stronie www.mikrohistorie.pl.tl.

Czytaj całość
 
Stowarzyszenie "STOP NAŁOGOM" - klasa III b. Koniec pierwszego etapu projektu "Rozwiąż problem" Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
12.12.2009.

Czytaj całość

 ImageCzytaj całość Zakończył się pierwszy etap projektu lokalnego pn. "Rozwiąż problem". Przypomnę, że grupy uczniów miały za zadanie "założyć" stowarzyszenie, nazwać je, stworzyć logo, określić cele, formy i metody działalności. Powstało kilka inicjatyw: "3TIME", "Stowarzyszenie Młodych Sportowców", "Stowarzyszenie Fanów Jednośladów", "Słodkości to pyszności", "JA-TY" i Stowarzyszenie "Stop nałogom". Cieszę, że właśnie ta propozycja została zaprezentowana jako ostatnia, ponieważ obok projektu "3TIME", jet to najlepiej przemyślany pomysł. Drugi etap polegać będzie na przeprowadzeniu akcji społecznej (popularyzatorskiej, uświadamiającej), związanej z przyjętym profilem stowarzyszenia. Artykuły promujące inicjatywy uczniowskie możesz przeczytać w zakładce "Strony przedmiotowe" - "Szkolne Mikrohistorie" lub na stonie WWW SZKOLNE MIKROHISTORIE.

 

Poniżej zamieszczamy tekst uczniów klasy III b. Czytaj całość

 

Wiek XXI - wiekiem nałogów

 

 Po wielu rozważaniach postanowiliśmy zająć się problemem nikotynizmu i narkomanii. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to poważna sprawa i, być może, przerasta nasze możliwości. W dobie XXI wieku coraz powszechniejszy staje się problem palenia tytoniu wśród dzieci i młodzieży. Na chęć sięgnięcia po papierosa wpływają rożne czynniki, takie jak: namowa rówieśników, ciekawość jak smakuje „zakazany owoc”, naśladowanie wzorców (rodziców, starszych kolegów). Niepokojący jest fakt, iż dostęp do papierosów jest tak duży i w wielu sklepach, kioskach łatwo jest nieletniemu o zakup paczki papierosów. Młodzi ludzie sięgają po papierosa kierowani niedojrzałą myślą, że paląc staną się doroślejsi.

Czytaj całość
 
Ja - Ty, czyli Stowarzyszenie Złamanych Serc - projekt III c Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
09.12.2009.

Czytaj całość

 Muszę przyznać, że projekt „JA-TY” jest dość kontrowersyjny. Nie ze względu na cel główny, jak postawili sobie uczniowie klasy III c. Chodzi raczej o intencje. Czy to prowokacja, czy też na serio młodzież chce wesprzeć osoby "zranione" przez Kupidyna.

Zasady projektu są jednak jasne. Materiał ma być opublikowany, a członkowie stowarzyszenia powinni przeprowadzić jedną akcję społeczną, przed rozwiązaniem grupy. Oddaję więc głos Prezesowi Patrykowi.
Największym problemem czy to na wsi, czy też w mieście są osoby zranione, zbolałe i pozbawione chęci do życia. Winne jest „chodzenie”, lub raczej jego brak. Chcieliśmy założyć grupę wsparcia i rozwiązać ten problem. W jaki sposób? Sami jeszcze nie wiemy, ale do odważnych świat należy.
Czytaj całość
 
ZADANIE DOMOWE Z HISTORII NA PIĄTEK DLA KLAS PIERWSZYCH GIMNAZJUM Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
08.12.2009.
PROSZĘ PRZYGOTOWAĆ ZADANIE DOMOWE Z HISTORII, ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ UMIESZCZONĄ NA STRONIE http://mikrohistorie.pl.tl/Kultura-grecka-_-klasa-I-gimnazjum.htm
 
 
UWAGA! ZAGADNIENIA DO SPRAWDZIANU Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE - KLASY III A,B,C,D Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
07.12.2009.

Czytaj całośćZapoznajcie się z zagadnieniami do lekcji powtórzeniowej i sprawdzianu z WOS - w klasach trzecich gimnazjum (III A, B, C, D).

Zagadnienia odnajdziecie w tekście głównym artykułu. Zatem... czytaj całość.

Marek Misztal - nauczyciel historii i wos

Czytaj całość
 
Słodkości to pyszności - projekt klasa III d Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
06.12.2009.

Czytaj całość

Członkowie stowarzyszenia: Dominika Reszka, Bożena Maligłówka, Izabella Szpak, Natalia Mielnik, Sybilla Daniel,  Anna Fulbiszewska, Patrycja Wajda, Katarzyna Kurowska, Alicja Rosińska.

  

Zdecydowałyśmy się zająć problemem, który zauważyłyśmy wśró naszych znajomych i bliskich. Ów problem dotyczy utartych (naszym zdaniem mylnych) stereotypów na temat słodyczy. Wielu ludzi uważa, że słodycze są tylko „bombą” kalorii, że cukier zabija. Będziemy przekonywać, że spożywane z umiarem słodkości, nie będą groźne dla naszego organizmu. Zdajemy sobie sprawę, iż będzie to trudne. Pomimo tego, chcemy podjąć próbę sprostania temuż celowi. Mamy nadzieje, że przez najbliższe dwa miesiące uda nam się zmienić utarty pogląd dotyczący jedzenia słodyczny. Liczymy na pozytywny odbiór naszej działalności wielu mieszkańców gminy Korfantów.


  
Czytaj całość
 
Lekcja patriotyzmu w wykonaniu uczniów klas III gimnazjum Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
04.12.2009.

Czytaj całośćOto fragment dzieła Romana Dmowskiego – „Myśli nowoczesnego Polaka”. Każdy z nas odnajdzie w nim cząstkę siebie. W każdym z nas tekst ten wzbudzi zapewne różne odczucia i przemyślenia. Jakie? Nie wiem. Liczę na to, że mi o nich opowiecie.

 

„Jestem Polakiem - to znaczy, że należę do narodu polskiego na całym jego obszarze i przez cały czas jego istnienia zarówno dziś, jak w wiekach ubiegłych i w przyszłości to znaczy, że czuję swą ścisłą łączność z całą Polską […]. Wszystko co polskie jest moje: niczego się wyrzec nie mogę. Wolno mi być dumnym z tego, co w Polsce jest wielkie, ale muszę przyjąć i upokorzenie, które spada na naród za to co jest w nim marne. Jestem Polakiem - więc całą rozległą stroną swego ducha żyję życiem Polski, Jej uczuciami i myślami, Jej potrzebami, dążeniami i aspiracjami. Im więcej nim jestem tym mniej z jej życia jest mi obce i tym silniej chcę, żeby to, co w mym przekonaniu uważam za najwyższy wyraz życia stało się własnością całego narodu. Jestem Polakiem - więc mam obowiązki polskie: są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam, im wyższy przedstawiam typ człowieka”.

 

Temat zadania: Jakie myśli i skojarzenia wzbudził w Tobie fragment działa Romana Dmowskiego – „Myśli nowoczesnego Polaka”? Czy tekst twórcy Narodowej Demokracji znajduje odbiorców na progu XXI wieku?

 

Lektura zadań uczniów klas trzecich gimnazjum to prawdziwa przyjemność i lekcja patriotyzmu. Trzeba dodać – patriotyzmu postrzeganego bardzo indywidualnie. Pragnę zaprezentować trzy prace: Bartka Kucharza (III a), Oli Bednarskiej (III a) i Kamila Gębarowskiego (III b). W miarę radzenia sobie ze sprawdzeniem zadań, będą pojawiały się kolejne spojrzenia na kwestię patriotyzmu.

 
Czytaj całość
 
Stowarzyszenie Fanów Jednośladów - projekt chłopaków z III d Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
03.12.2009.

  • Czytaj całośćImage

    Kolejna inicjatywa z klasy III d. Prawdę powiedziawszy trochę mało tego materiału, ale liczę na to, że projekt się rozwinie. Oto kilka podstawowych danych.

 

 

 

Czytaj całość
 
Powstała kolejna inicjatywa - STOWARZYSZENIE MŁODYCH SPORTOWCÓW - klasa III b Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
02.12.2009.
  • Czytaj całość Pamiętacie założenia projektu uczniowskiego - ROZWIĄŻ PROBLEM? Uczniowie klas trzecich gimnazjum otrzymali zadanie "utworzenia" stowarzyszenia, aby wspólnymi siłami rozwiązać problem występujący w społeczności lokalnej. Taka forma pracy pomaga uczyć się działania w grupie, brania odpowiedzialności za innych i za siebie.

  • Grupa "młodych sportowców" zauważyła, że uczniowie coraz częściej wolny czas spędzają przed ekranami telewizorów...


Czytaj całość
 
Przystąpiliśmy do projektu "Atlas wsi" Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
01.12.2009.

Uczniowie klas I a i b Gimnazjum w Korfantowie przystąpili do projektu "Atlas wsi". Głównym zadaniem relaizowanym w ramach przedsięwzięcia będzie sporządzenie stron internetowych pięciu wsi z terenu gminy Korfantów.

Grupę Badawczą Mikroświaty tworzą: Monika Wistuba, Aleksandra Suduł, Robert Kłonowski, Wojciech Pławecki, Karolina Mende, Weronika Trybulska, Laura Wojtaszek, Elżbieta Jacheć, Ewelina Stalska, Paulina Wilczek i Aneta Krawczuk. O postępach będziemy Was informaować na bieżąco na stronach internetowych szkoły oraz w serwisie społecznościowym Szkolne Mikrohistorie.

 

Marek Misztal - nauczyciel historii i wos ZS w Korfantowie

 
Ruszył projekt lokalny "Rozwiąż problem". Projekt 3TIME z III b Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
01.12.2009.

Czytaj całość 

 

Od pewnego czasu uczniowie klas trzecich gimnazjum realizują projekt obywatelski pn. „Rozwiąż problem”. Jego głównym celem jest propagowanie idei związków wolnych obywateli na rzecz rozwiązywania lokalnych problemów. W akcji istotnym elementem jest wykorzystanie Internetu jako środka komunikacji i pozyskiwania informacji niezbędnych do realizacji kolejnych zadań. W ramach zadania uczniowie mają założyć stowarzyszenie, określić dla niego cel działalności, stworzyć nazwę, logo oraz przeprowadzić akcję promującą na terenie szkoły (z wykorzystaniem gazetek ściennych na parterze i drugim piętrze. Dotąd zgłoszono trzy pomysły.

Czytaj całość
 
Wspaniały świat Hellenów - zagadnienia do kartkówki Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
15.11.2009.

Czytaj całość

 

Kultura starożytnej Grecji to niewątpliwie jeden z filarów współczesnej Europy. Wspaniały świat Homera, bogów i herosów na stałe zrósł się z naszą wyobraźnią. Od kilku tygodni, na lekcjach historii obcujemy ze światem Hellenów i przygotowujemy się na pierwszy sprawdzian wiedzy i umiejętności. Zakres zadań dotyczyć będzie podstawowych kwestii.

Czytaj całość
 
Wielki Konkurs Historyczny Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
10.11.2009.

Czytaj całość

 Oto fragment dzieła Romana Dmowskiego – „Myśli nowoczesnego Polaka”. Każdy z nas odnajdzie w nim cząstkę siebie. W każdym z nas tekst ten wzbudzi zapewne różne odczucia i przemyślenia. Jakie? Nie wiem. Liczę na to, że mi o nich opowiecie.

 

„Jestem Polakiem - to znaczy, że należę do narodu polskiego na całym jego obszarze i przez cały czas jego istnienia zarówno dziś, jak w wiekach ubiegłych i w przyszłości to znaczy, że czuję swą ścisłą łączność z całą Polską […]. Wszystko co polskie jest moje: niczego się wyrzec nie mogę. Wolno mi być dumnym z tego, co w Polsce jest wielkie, ale muszę przyjąć i upokorzenie, które spada na naród za to co jest w nim marne. Jestem Polakiem - więc całą rozległą stroną swego ducha żyję życiem Polski, Jej uczuciami i myślami, Jej potrzebami, dążeniami i aspiracjami. Im więcej nim jestem tym mniej z jej życia jest mi obce i tym silniej chcę, żeby to, co w mym przekonaniu uważam za najwyższy wyraz życia stało się własnością całego narodu. Jestem Polakiem - więc mam obowiązki polskie: są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam, im wyższy przedstawiam typ człowieka”.

 
Czytaj całość
 
Zasady oceniania Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
30.10.2009.

Czytaj całość

Pomimo tego, że minęły dwa miesiące nauki, ciągle warto pamiętać o zasadach oceniania. Pomyślałem, że jeżeli będą one dostępne "na kliknięcie", tym jeśniejsze (może "cieplejsze") będą relacje między nami: nauczycielem i uczniami.

 

Marek Misztal

Zasady oceniania - historia (gimnazjum)

Zasady oceniania - wos (gimnazjum)

Czytaj całość
 
Projekt lokalny "Rozwiąż problem" Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
22.10.2009.
 
Czytaj całość
Będzie realizowany w ramach zajęć wiedzy o społeczeństwie.
Jego głównym celem jest propagowanie idei związków wolnych obywateli na rzecz rozwiązywania lokalnych problemów. W środowisku śląskim stowarzyszenia zawsze były ważnym elementem życia społecznego.
W projekcie „Rozwiąż problem” istotnym elementem będzie wykorzystanie internetu jako środka komunikacji i pozyskiwania informacji niezbędnych do realizacji kolejnych zadań. Na „stronie” projektu (www.mikrohistorie.pl.tl) znajdzie się okienko „udające” organ rejestrujący.
Czytaj całość
 
Zagadnienia do sprawdzianu z historii Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
20.10.2009.

Czytaj całość

Witam szanownych pierwszoklasistów.

Słowo się rzekło. Na stronie www.mikrohistorie.pl.tl odnajdziecie zagadnienia do sprawdzianu z historii. Mam nadzieję, że taka forma współpracy zaowocuje lepszymi ocenami, a zarazem mniejszą dawką stresu. 

Zamieszczam także pytania na stronie szkolnej.

Powodzenia. Historia jest jednak królową nauk (czy to tylko plotka?).

 

Wkrótce zostanie opublikowany regulamin Wielkiego Konkursu Historycznego uświetniającego obchody Narodowego Święta Niepodległości.

 

Jeżeli Chciałbyś (Chciałabyś) współredagować serwis Szkolne Mikrohistorie - zgłoś się!

 

Czytaj całość
 
Szkolne Mikrohistorie Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
26.09.2009.

 

Wszystkich tych, dla których "historia magistra vita est", zapraszam na strony serwisu edukacyjnego Szkolne Mikrohistorie (www.mikrohistorie.pl.tl). Odnajdziecie tam ciekawostki, artykuły, linki interesujących stron internetowych oraz... prace waszych koleżanek i kolegów - pisane w ramach edukacji historycznej i obywatelskiej. Zaglądajcie do serwisu jak najczęściej. Już wkrótce zostanie ogłoszony tam Wielki Konkurs dla wszystkich sympatyków Clio z Zespołu Szkół w Korfantowie.

Pozdrawiam.

Marek Misztal - nauczyciel historii i wos

 
Valid XHTML and CSS.